چطور آشنايي به ازدواج مي رسد؟

۶۷ بازديد

چطور آشنايي به ازدواج مي رسد؟



آشنايي هاي منجر به ازدواج,دوران نامزدي

 

براي ازدواج، آشنايي طولاني موردنياز است و منظور از طولاني،‌ حداقل 6 ماه است. اين ارتباط به معناي ديدارهاي كوتاه‌مدت در پارك‌ يا كافي‌شاپ نيست. ديدارها بايد عميق‌تر و منطقي‌تر باشد و هر دو طرف نكته‌هايي را رعايت كنند كه موارد زير از مهم‌ترين آنها محسوب مي شود.

 

چطور براي ازدواج آشنا شويم؟

آشنايي هاي منجر به ازدواج بايد حد و مرزهايي داشته باشد و بعد از چند ماه گفت وگو و آشنايي بايد تكليف شان را مشخص كنند؛ معمولاً خانم ها تلاش مي كنند كه زودتر ازدواج كنند و آقايان در سطح دوستي و ارتباط رابطه را نگه مي دارند. در چنين موقعيت هايي، نقش خانم ها بسيار مهم است كه به اين رابطه تن ندهند و موجب تداوم آن نشوند و اجازه ندهند ازدواج شان به تأخير بيفتد.

 

وقتي مردي تن به ازدواج نمي دهد، آن را به تعويق مي اندازد و به خانواده اطلاع نمي دهد؛ خانم ها فكر مي كنند در اين شرايط با محبت بيشتر و همراهي كردن مي توانند بيشتر در دل او رسوخ كنند، اين اشتباه است و بايد بدانند با فاصله گرفتن و دور شدن از پسر موفق ترند.

 

در دوره آشنايي فقط بايد گفت و گو كنند و هيچ نوع رابطه ديگري براي آشنايي درست نيست. بسياري از جوانان تئوري دارند كه بايد روابط عميق تري براي آشنايي داشته باشيم؛ اين امر نادرست است حتي گفت وگوها هم بايد با اطلاع خانواده و همراه با تعهداتي باشد. در غير اين صورت باعث مي شود رابطه به سمت ازدواج پيش نرود، زيرا فرد با خود مي گويد حالا كه هر چيزي كه بخواهم در اين رابطه به دست مي آورم چرا زير بار ازدواج، مسئوليت ها و هزينه هاي آن بروم؟!

 

گفت و گو هم بايد به صورت مناسبي صورت گيرد و از مسائل و گفت و گوهاي عاطفي شديد و احساسات عميق پرهيز شود. زيرا اين مسائل رابطه را عميق تر مي كند و ديگر از سطح آشنايي خارج مي شود و بيشتر شكل دوستي خياباني پيدا مي كند، و اگر خانواده ها مطلع نباشند مي شود نامزدي غيررسمي كه هيچ كسي از آن خبر ندارد و سطح آسيب را بالا مي برد.

آشنايي هاي منجر به ازدواج,دوران نامزدي

9 نكته مهم در دوران نامزدي

در دوران آشنايي و نامزدي بايد به نكاتي توجه داشته باشيد كه شايد كمتر كسي درباره آنها با شما صحبت كرده باشد. اين نكات آنقدر مهم هستند كه بي توجهي به آنها مي تواند زندگي شما را با بحران طلاق مواجه كند.

 

1. به حس‌هاي خود در رابطه توجه كنيد : خشمگين شدن، نداشتن ‌تمايل به يكديگر و بگومگو، علايم هشداردهنده اي هستند. شايد عده‌اي تصور كنند اين حالت‌ها در يك رابطه طبيعي است و هر دو طرف به مرور به هم عادت مي‌كنند و وضعيت بهبود مي‌يابد اما دوره نامزدي با اين فراز و نشيب نشانه آن است كه قطعا در زير يك سقف مشكلات تشديد خواهد شد.

 

2. دوره نامزدي دوره خوشگذراني نيست : دوره نامزدي برخلاف تصور، دوره تفريح و خوشگذراني نيست بلكه دوره دشوار آشنايي براي كسب اطلاعات در يك زندگي چند ساله است.

 

3. صفات قابل‌تحمل و غيرقابل‌تحمل همديگر را بشناسيد : خطوط قرمز غيرقابل‌چانه‌زني و غيرقابل‌مذاكره، خواسته‌هايي هستند كه بايد به اطلاع طرف مقابل برسد تا بداند در صورتي كه از اين خطوط قرمز عبور كند، زندگي به پايان خواهد رسيد مثلا خط‌قرمز بعضي‌ها اعتياد يا رابطه خارج از زندگي زناشويي است.

 

4. از آزارهاي جسمي طرف مقابلتان چشم‌پوشي نكنيد : اگر در دوران نامزدي از طرف مقابل متحمل آزار جسمي شديد، شك نكنيد اين مشكل دوباره تكرار خواهد شد. اين زدن به معناي عصبانيت و خشم نيست و عذرخواهي نيز تغييري در ماهيت عمل ايجاد نخواهدكرد. در پس آن فرهنگ و ذهنيتي وجود دارد كه به آن مرد يا زن اجازه دست‌درازي مي‌دهد. البته ممكن است واكنشي‌ نشان دهيد كه طرف مقابل ديگر حركت خود را تكرار نكند ولي فرهنگ و ذهنيت او را نمي‌توان تغيير داد.

 

5. آزارهاي رواني را تحمل نكنيد : اگر نامزدتان شما را آنگونه كه هستيد قبول ندارد و قصد دارد در رفتار شما تغييري ايجاد كند يا برايتان احترام قائل‌ نيست، ترديد نكنيد بعد از ازدواج و ورود به زندگي زناشويي رفتارش به هيچ‌وجه عوض نخواهد شد.

 

6. اولويت‌ها را مشخص كنيد : در دوره نامزدي سايت ازدواج موقت  بررسي كنيد اولويت نامزد شما كيست؟ شما در اولويت هستيد يا پدر و مادرش و چقدر تحت‌كنترل آنهاست. آيا آنقدر بلوغ فكري و عاطفي پيدا كرده كه از والدين خود جدا شود؟ اين مشكل يكي از شايع‌ترين علت‌هاي جدايي و طلاق در ايران است. وابستگي جوان‌ها به خانواده‌ها مشكلات عديده‌اي در زندگي زناشويي به وجود مي‌آورد.

 

7. افكار و احساساتتان را بروز دهيد : وقتي در دوره نامزدي حس مي‌كنيد افكار و احساساتتان مقابل نامزدتان مجال بروز ندارند و او هميشه به فكر تحميل احساسات و افكار خود به شماست، خطر را جدي بگيريد. او ارزش‌هاي خود را درست مي‌داند و از شما خواهد خواست مانند او فكر كنيد.

 

8. همه معيارها را بررسي كنيد : بعضي خانواده‌هاي مذهبي همسريابي  فكر مي‌كنند اگر هر دو خانواده به مذهب معتقد باشند، نيازي به بررسي ديگر نكته‌هاي مهم زندگي نيست اما ساير عوامل اثرگذار در ازدواج (مثل اشتغال و استقلال فكري) هم بايد بررسي شوند. نكته ديگر اينكه اگر كسي ادعا كند به دين معتقد است، اين لزوما به معناي عمل كردن او به دستورات دين نيست و چه‌بسا تلقي او از دينداري با تلقي شما كاملا متفاوت باشد.

 

9. تعيين تكليف كنيد : شما ممكن است بحث‌هايي را مطرح كنيد كه اهميت زيادي برايتان داشته باشد ولي طرف مقابل با شوخي يا طفره رفتن موضوع را خاتمه ‌دهد. از اين مساله نبايد به راحتي گذشت. فرض كنيد شهر موردنظر براي زندگي يا دوري و نزديكي به والدين براي شما مهم است ولي نامزدتان درباره سايت همسريابي آن صحبت نمي‌كند در حالي كه ضروري است قبل از ازدواج درباره اين موضوعات مذاكره و تعيين تكليف شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.